lag

#1: jacobkryger skrev d. 17/01-2012 kl. 19:17
hej med jer jeg har tænkt over en ting jeg ved ikke om der er andre der har samme problem men der er fordi at når jeg spiller minecraft på min server så skal det være mig der logger ind på den først men vis min ven logger ind først så f..... mit minecraft het vil og vi snakker over skype sammen. og så vis jeg optager minecraft f..... mit minecraft også helt vil og jeg ved ikke hvorfor, jeg har prøvet at ændre på instillingerne og sådan så vi der er nogen der ved bare let om mit problem og hvad jeg skal/kan gøre så vil jeg gerne høre/se dem.
hilsen.
mig

Min youtube kanal:
www.youtube.com/user/BisonGamerz
#2: tundetmig skrev d. 17/01-2012 kl. 20:43
Så det vil sige du har en minecraft server kørerne imens du har skype, minecraft og din optagenings program. 
Ville gætte på de computer ikke kan klare at havde så meget kørerne på en gang xD
Det bar mit gæt :P

Jeg livestreamer meget så kom ind og hyg jer med mig hvis i lyster :D
http://www.twitch.tv/TheThomasTun
#3: Griffman150 skrev d. 17/01-2012 kl. 20:52
Hej min kære ven jeg hører at du har et problem med dit minecraft, lag kende jeg skam meget til. det er sku ikke sjovt. jeg har kæmpet længe med det og har tænkt og prøvet en masse muligheder. jeg kan fortælle at der er masser af forskellige mods der kan hjælpe dig med bedre fps. Jeg må dog på stærkeste anbefale en mod som kaldes optifine. men vent der er mere min lille ven. jeg har flere af godter til dig. Der er nemlig mange optifines udgaver og man kan nemt fare vild i det kæmpe udvalg af mods. Jeg anbefaler ud fra mine egne erfaringer at du prøver den mod udgave som går under navnet smooth altså optifine smooth. Det vil jeg sige er det bedste valg. Har prøvet før og det var ikke sjovt når ens minecraft laggede. men efter optifine går det bedre. MEN jeg ved ikke om den er blevet updateret. Altså nu er minecraft jo kommet i 1.1 hvor der er masser af nye ting som f,eks får kan spise græs osv. Men nok om minecraft jeg vil anbefale dig at du tjekker google for optifine. Jeg tror den rigtige hjemmeside hedder noget med minecraft forum. Jeg kan stærkt anbefale det og du skulle tage chancen med det.
God vind og håber dit problem bliver fixet min fellow forum mate
mange hilsner og håb fra Griffman150
http://www.youtube.com/user/TheKelepo?feature=mhee
svar endelig hvis du har problemmer. Så er jeg altid klar med et svar :)
#4: jacobkryger skrev d. 17/01-2012 kl. 21:50
tak til jer to som er der eneste ind til vidre der har skrevet tilbage nu er det heller ikke noget krav lige frem at i skiver tilbage men væk med det.
1) nej jeg har ikke både sever,skype,minecraft,recorder kørene jun server, skype og minecraft når jeg recorder gør jeg det kun med mincraft og recorder men det lagger stadie jeg bruger to forskelige recorder programmer jeg bruger camtasia og bandicam.
2) jeg vil og helt klart prøve det der optime, hvis det er updatet til 1.1 hvis det virker hos dig hvorfor skulle det så ikke virke hos dig.ind til vidre tak Griffman150
hilsen.
mig.

Min youtube kanal:
#5: NappoDK skrev d. 17/01-2012 kl. 21:52
jacobkryger skrev d. 17/01 kl. 21:50
tak til jer to som er der eneste ind til vidre der har skrevet tilbage nu er det heller ikke noget krav lige frem at i skiver tilbage men væk med det.
1) nej jeg har ikke både sever,skype,minecraft,recorder kørene jun server, skype og minecraft når jeg recorder gør jeg det kun med mincraft og recorder men det lagger stadie jeg bruger to forskelige recorder programmer jeg bruger camtasia og bandicam.
2) jeg vil og helt klart prøve det der optime, hvis det er updatet til 1.1 hvis det virker hos dig hvorfor skulle det så ikke virke hos dig.ind til vidre tak Griffman150
hilsen.
mig.
En af grundene til at du lagger mens du recorder kan være fordi at du bruger Camtasia/Bandicam = Disse to recorderer er ikke ligefrem beregnet til at optage Minecraft med
Konklusion = Køb FRAPS :D

YouTube:
youtube.com/user/nappothegappo

IGN:
NappoTheGappo
#6: jacobkryger skrev d. 17/01-2012 kl. 22:03
ja jeg kunne købe fraps men så er det bare lige at jeg har en ven som også har det og han siger at man skal betale måndeligt gebyr på hvor mange penge§ aner jeg ikke kan du svare på det jeg ved godt at det er 200 kr. første gang men vis det passer at man skal betale i måndes afregning så vil jeg gerne vide hvor mange penge det er.

Min youtube kanal:
#7: NappoDK skrev d. 17/01-2012 kl. 22:07
jacobkryger skrev d. 17/01 kl. 22:03
ja jeg kunne købe fraps men så er det bare lige at jeg har en ven som også har det og han siger at man skal betale måndeligt gebyr på hvor mange penge§ aner jeg ikke kan du svare på det jeg ved godt at det er 200 kr. første gang men vis det passer at man skal betale i måndes afregning så vil jeg gerne vide hvor mange penge det er.
Jeg mener ikke at du skal binde dig til noget når du køber FRAPS. (Ligesom et slags abonnement)
Så jeg vil foreslå dig at købe FRAPS :D

YouTube:
youtube.com/user/nappothegappo

IGN:
NappoTheGappo
#8: Danielh007 skrev d. 18/01-2012 kl. 07:57
Hej Jacob.
Jeg kan hjælpe en lille smule selvom der allerede har været en del inde og snakke nu. :)
For det første kan jeg helt og holdent give Griffman150 ret i hvad han siger, optifine er et helt utroligt program som virkelig kan forbedre din FPS, du kan finde moddet her.
(Det er dog kun kommet til 1.0.0 indtil videre).
Hvad program du skal optage med vil jeg mene der er to muligheder hvis det skal være en en god kvalitet og det er spil du optager.
Der er valgmuligheden at bruge Fraps som er nok det bedste program til at optage med når det gælder spil, det koster et engangsbeløb som ligger på omkring de 200 kroner, og når du har købt det så kan du hente det lige så mange gange det skal være, og hente alle opdateringer og det gratis. Problemet med Fraps er at det kræver en forholdsvis god computer til at optage på, hvis du oplever lag med Camtasia så ville jeg aldrig begynde at prøve med Fraps.
Og det leder mig så videre til det andet program som er Camtasia, ikke direkte udviklet til spil men stadig et super program til det, og så kræver det ikke helt så meget som Fraps gør.
Jeg håber at dette kunne hjælpe dig lidt. :)

Danielh007
Admin hos ADOMinecraft
Promoter hos Sharkgaming
Ejer af NihilSindeoSpilleren som laver Minecraft guides
http://www.youtube.com/user/NihilSindeoSpilleren
#9: tundetmig skrev d. 18/01-2012 kl. 08:17
jacobkryger 
Kan du ikke prøve at finde ud af hvor meget ram du har på din computer. For hvis du har for lidt ram vil det aldrig hjælpe hvis du installer modet optifine. For når du har en minecraft server og selve minecraft kørene så kræver det en del ram. Selvfølelig kan 2-3 Gb ram godt være nok i et stykke tid. Men jo stadig din minecraft bliver på din server som du køre fra computeren af så vil det kræve mere og mere ram.
Håber det vil hjælpe :P

#10: Griffman150 skrev d. 18/01-2012 kl. 17:21
Når hej jacob det er godt nok rart at høre fra dig. har siddet og tænkt om du overhovedet havde set min besked og læst den. Så jeg er glædeligt overasket over at du søger min hjælp. jeg har en smule travlt i øjeblikket, men skal nok finde lidt tid til at hjælpe de hjælpeløse her på minecraftforum.dk. Nu mener jeg jo ikke hjælpeløse på en dårlig måde. men mere på en måde hvor jeg hjælper dem der har brug for hjælp, altså hvis du forstår. Jeg er her jo for at hjælpe andre og snakke med andre minecraft gamere. Når men hvor kom jeg fra. Jeg skulle hjælpe dig med det der optifine. Altså jeg er glad for at du har valgt at høre på mig og er intresseret i at bruge optifine. Jo jeg har en ret så trist nyhed at fortælle. Man kunne nærmest sige at det var en dårlig nyhed. men frygt ej for jeg er her til at hjælpe dig mod dit mål. Og dit mål er jo at få dit minecraft til at holde op med at lagge. Jo nu skal du høre du jeg deler det op i nogle steps. for både at gøre det nemt for dig og for mig :)
step. 1 Først trykker du på e ikonet på dit skrivebord. det vil føre dig til internettet.
step. 2 bagefter skriver du i den øverste kolonne / bar - www.google.dk (det er en søgemaskine) OG DEN VIRKER
step. 3 Søg efter minecraftforum ( altså ikke den danske hihi, men den engelske altså .com
step. 4 gå op i søge feltet og søg efter OptiFine HD_D3
step. 5 find ud af hvad for en slags du vil have og installere bagefter.
HOV vent lidt du skal huske at downloade winrar for ellers kan du ikke modtage fillerne.

.http://www.minecraftforum.net/topic/249637- 100-optifine-hd-d3-fps-boost-hd-textures/
#11: jacobkryger skrev d. 18/01-2012 kl. 19:08
der står på min computer at jeg har 4 GB. ram men at der kan bruges 3.86.GB.

Min youtube kanal:
#12: BlocklyDansker skrev d. 18/01-2012 kl. 19:20
Hvor mange GB har du tilbage på din computer? :)

,,Har du et problem???''
,,Ja''
,,Kig dig i spejlet så har du 2'' ^^
#13: tundetmig skrev d. 18/01-2012 kl. 19:55
Griffman150
Nu tror jeg ikke det hjælpe så meget ved at installer optifine måske det hjælper lidt men det er ikke meget :D
jacobkryger
Grunden til du kun kan bruge 3.86 Gb ram er fordi du har 32-bit og ikke 64-bit. Som du har skrevet så kører du minecraft og server på sammen til eller minecraft og optages program på sammen tid. 
Hvis din minecraft server fulder meget bruger den mere ram og så kommer det til at lagge mere og mere. Så derfor vil du lagge lidt eller meget når du spiller minecraft og har en server kørene på sammen tid.
Når du optager du spiller minecraft vil det næsten altid lagge lidt men det ikke noget men rigtig ligger mærke til når man har mixet videoen sammen.
Hvis du har mange ting på din computer så vil det jo osse lagge.
Der er flere ting du kan gøre for at det vil hjælpe på lag
1 Slet dem programmer fra din computer så der bliver noget mere plads
2 Lav serveren på en anden computer.
3 Sæt din minecraft ned på hvor lang du kan se
4 installer optifine til minecraft
Lige nu kan jeg ikke komme i tanke om andet men skal nok skrive hvis jeg kan finde på noget andet

#14: jacobkryger skrev d. 18/01-2012 kl. 21:13
du siger at jeg ikke køre med 64 bit. det gør jeg altså det siger mit operretiv system også at jeg gør, det  kan sagtens passe at jeg bruger 32 bit. java for det gør jeg også men køre en 64 bit maskine. 

Min youtube kanal:
#15: tundetmig skrev d. 19/01-2012 kl. 07:56
Så det mærkelig at der står du ikke kan bruge alle rammene. Plejer der kun og stå hvis det er 32-bit. Men hvis du har en 64-bit så skal du osse bruge 64-bit java. 
Fjern java og installer 64-bit java

< | 1 | 2 | >
Du skal være logget ind for at deltage i debatten
Login eller Opret en gratis bruger
10 mest læste tråde de seneste 24 timer
Sidste svar
Af BuddyBoxHost..
i går kl 19:37
10 indlæg
189 visninger